Tomer Heymann’ın filmlerinden retrospektif -Seçilmiş Aileler- Mr. Gaga-Yılmaz Parlar


Devrimci İnovasyon Gaga


İçgüdüsel hareketi geliştiren, bilinçli hareket ile bilinçli harekete bağlanan, alışılmadık hareketi teşvik eden bir çerçeve sağlayan öğretmen tarafından tanımlanan somatik deneyime ve görüntülere dayanarak hareketlerini yönlendiren, Ohad Naharin tarafından geliştirilen hareket dili, pedagojisi, özgürlük ve zevk deneyimi olan çalışma Gaga.


Gaga’da iki unutulmaz değer.




1970 İsrail Kfar Yedidia doğumlu farklı prestijli film festivallerinde büyük ödüller kazanan 8 yılda tamamladığı Gaga belgesel filmin yönetmeni Tomer Heymann ve olağandışı koreografik tarzı ve Gaga hareketlerinin devrimci dili nedeniyle dünya çapında tanınan, İsrail'in rock yıldızı koreografı ve Batsheva Dance Company'nin sanat direktörü belgeselin Yıldızı Ohad Naharin.




İsrail İstanbul Konsolosluk kültür sanat birimi tarafından düzenlenen Pera Müzede Tomer Heymann’ın filmlerinden retrospektif niteliğinde bir seçki sunan “Seçilmiş Aileler”  programı başladı. Mr. Gaga belgesel filmin galasıyla birlikde konsolosluk tarafından resepsiyon verildi.

Film, öncesi film hakkında konuşma ve söyleşi gerçekleşti.
Belgesel konusu, İzleyiciyi her zaman şaşırtmaya ve mümkün olanın sınırlarını genişletmeye çalışan, zamanımızın en yaratıcı koreograflarından biri olan Ohad Naharin'in yaşamı ve eseri hakkında. 

İlk nedenini bilmeden aşık olabileceğiniz müzik eşliğinde sürekli bir hareketlilikle büyüleyici dansçılık, özgürlük, enerji, estetik cinsellikle oluşan duygusallık ve her alanda rahat kıyafetlerle her bireyin kendisiyle ve grup içinde keyfi deneyimlemesini Gaga olarak adlandırdığı benzersiz hareket dilini izliyorsunuz.



Dinamik yakın çekimde zihin ve hareketin uyumunu görülen Belgesel Mr. Gaga filmin    

diğer yıldızları Tzofia Naharin ve  Olivia Ancona.

Film içeriği farklı biçimlendirilmiş katmanlı anlatı, olağanüstü vizyon ve bütünlük sanatsal nefes kesici dans görüntüleri ile prova sahnelerinde ki samimi karışımları, dansın dilini yeniden tanımlamış dahi koreografın sanatsal hayatının hikayesidir.  

Gaga hareketlerinin devrimci dili, vücudunuzda bilgi ve öz farkındalık kazanmanın bir yoludur. Bedeninizi keşfetmek ve güçlendirmek ve duyuları ve hayal gücünü hafifletirken esneklik, dayanıklılık ve çeviklik eklemek için bir çerçeve sağlar. Gaga, fiziksel zayıflıkların farkındalığını arttırır, uyuşuk alanları uyandırır, fiziksel sabitlemeleri ortaya çıkarır ve ortadan kaldırılması için yollar sunar.
Gaga iki kulvarda varlık sürdürüyor; Batsheva Dance Company üyelerinin günlük eğitimi olan Gaga / Dansçılar   ve halka açık olan ve daha önce ihtiyaç duymadan herkese açık olan Gaga  Gaga sınıfları, giderek artan sayıda Suzanne Dellal Center'da ve İsrail ve yurtdışındaki diğer stüdyo ve festivallerde düzenlenmektedir.

Gaga danscıların ifadelerine göre çok katmanlı görevlere meydan okuyor. “Çaba ve zevk arasındaki bağlantının farkındayız, vücut kısımlarımız arasındaki mesafenin farkındayız, et ve kemikler arasındaki sürtünmenin farkındayız, vücut parçalarımızın ağırlığını hissediyoruz, ancak biçimimiz yerçekimi tarafından şekillenmiyor.  Gereksiz gerginliği nerede tuttuğumuzu biliyoruz, sadece bıraktığımız yere yaşamı ve etkili hareketi getirmeye devam ediyoruz.” 



Yine danscılara göre; “Vücudumuzu dinleme hacmini açıyoruz, küçük hareketleri takdir ediyoruz, bedenimizin ve derimizin dokusuyla ölçüp oynuyoruz, aptal olabiliriz, kendimize güleriz. Özellikle hızlı hareket ettiğimizde bol zaman duygusuyla bağlantı kurarız, terimizi sevmeyi öğreniriz, onu harekete geçirmek ve çabaya bağlamak için tutkulumuzu keşfediyoruz; hayal gücü biziz " 


Ayrıca devam ediyorlar “Yumuşak et ve hassas ellerin avantajını keşfediyoruz, müzik olmasa bile oluğa bağlanmayı öğreniyoruz. Odadaki insanların farkındayız ve her şeyin merkezinde olmadığımızı fark ediyoruz. Kendimize asla aynaya bakmadığımız için formumuzun daha fazla farkına varırız; ayna yok. Olasılıkların sonsuzluk hissine bağlanıyoruz. Çekmeye hazır olduğumuzda verim sabittir. Çok boyutlu hareketi keşfediyoruz, kaslarımızdaki yanma hissinden zevk alıyoruz, patlayıcı gücümüzün farkındayız ve bazen kullanıyoruz. Hareket alışkanlıklarımızı yenilerini bularak değiştiririz, aynı anda sakin ve uyanık olabiliriz. Kullanılabilir olduk."  


yilmazparlar@yahoo.com  

Yorumlar